Connect with us

Enterijer

Kad je baba doš’o na posedak

Objavljeno

:

ACO građevinske elementi d.o.o. ShowerDrain slivnik za kupatilo

Bio je to najtopliji dan toga leta i poslednji dan kada smo stvari iz starog stana morali prebaciti u novi. Drugim rečima useljavali smo se, opet, ali prvi put u svoj stan. Sunce nam je neprekidno bilo po glavi, ali i u očima. Bio je to poseban dan. Kada samo uneli i poslednji komad nameštaja još uvek je prostor delovalo poluprazno. Taman toliko dok se nismo okrenuli na drugu stranu stana gde je stajao krevetac, stolica za sedenje, kolica i kutija igračaka. Bio je to jedan pun stan.

Kako je vreme odmicalo, sve više smo se divili našem kutku. Dobili smo sve što smo želeli. Deo grada izdvojen od buke i vreve, a opet gradskim linijama povezan i sa najudaljenijim delovima grada. Optimalan treći sprat, istina bez lifta, ali savršen za našu kondiciju i dobar izgled. A, najlepše od svega jeste činjenica da je cela jedna strana orijentisana na park. Ali, da ne bude zabune. Nije to bio neki običan park sa dva drveta, tri žbuna i jednom klupom. Ne, to je bio pravi pravcati park sa obiljem drveća, stazama za šetnju, dečijom grajom i ptičijom pesmom svakog jutra. Reklo bi se dosta dobro za jedan stan u gradu.

Znam da samo čekate i onu drugu stranu. Kada biste mogli najradije bi me izvukli i pitali: “Pa dobro, šta mu je falilo?“ … Kupatilo. Ne, da ne bude zabune. Imali smo mi kupatilo, ali nekako se nije uklapalo u celu ovu našu priču i bio je nekako van standarda. Tačnije, van standardnih dimenzija. Da se razumemo, sve je bilo tu, čak i veš mašina i kada. Istina i ta kada je više bila namenjena za dečije potrebe, ali zvanično je nosila ime kada i tu pogovora nema. Međutim, ako vam kažem da kada god bismo ušli u ovu prostoriju, padali smo u iskušenje da platimo kartu za gradski i to u špicu. Jasno vam je o čemu govorim. No dobro, ne može biti sve tako savršeno.
Ili može.

Kako to red nalaže, a i sva rodbinska nepisana pravila, kada kupite stan očekujte bar prva dva rodbinska kolena u poseti. U našem slučaju prvi u posetu stigao je Baba. I ostao na posedku. Tako je on to nazvao. A u suštini došao je da osmotri situaciju, pokucka stolariju, promeni bravu na vratima, zategne koji šraf i vidi šta može da uradi. Niko ne može da dođe dok sve ne bude kako Bog zapoveda. I Baba.

Manje više, sve mu je bilo potaman, sem, pogađate, kupatila. „Jeste l’ vi sigurni da ovo nije bilo predviđeno za lift?“ Ista i slična pitanja postavljana su nam svakoga dana, sve do trenutka kada smo odlučili da renoviramo kupatilo. Baba je samo to i čekao. Daj da se nešto konkretno i radi.

// Da budem iskrena, renoviranje, u slučaju našeg kupatila značilo je dobiti na prostoru. Međutim, kako tehnički uslovi, kanalizacija, vodovod, vertikalni sistem odvoda i slično, nisu dozvoljavali fizičko proširenje prostora, ostalo nam je da se pozabavimo optičkim varkama. Svu snagu usmerili smo na pronalaženje odgovarajućih pločica. //

Znajući kakve nas scene u društvu Babe i bebe očekuju u prodajnim salonima, nas dvoje smo se, za početak, online informisali.

Za razliku od Babinog vremena, kada je u celoj zemlji bilo svega dva proizvođača keramičkih pločica i to po jedan za unutrašnje i jedan za spoljašnje modele, danas je situacija, gotovo kao i u svim drugim branšama, znatno drugačija. Obilje modela, materijala, dizajna, veličina. Polako i strpljivo, dok su Baba i beba spavali, ili smo bar mi mislili da je tako, došli smo do veoma bitne informacije. Da bi se određeni prostor vizuelno povećao ili smanjio bitan je format pločice koji se bira. Naime, pored standardnih pločica, u novije vreme sve veći značaj dobijaju pločice velikog formata. A, sada ću vam objasniti i zašto.

Renoviranje - uređenje kupatila

Kupatilo je pomalo specifična prostorija

Kupatilo nekad i sad

Kada kažemo pločice, obično mislimo na male pravougaone ili kvadrataste pločice koje se koriste za oblaganje poda i zidova kuhinja i kupatila. Međutim, danas pored standardnih formata 30×30, 40×40, 50×50, 30×60, sve više se koriste pločice velikog formata. Postoji pravilo, po kome da bi se jedna pločica smatrala pločicom velikog formata, neophodno je da bar jedna strana prelazi dužinu od 60cm. Pored tih „manjih“ 60x120cm, dolazimo i do ogromnih 160x300cm. Kada vidite jedan ovakav primerak nikada ne biste pomislili da je u pitanju pločica.

// Ne samo da su impozantnih dimenzija, čime u znatnoj meri ubrzavaju samu ugradnju i prekrivaju velike površine, većina ovih pločica pri proizvodnji laserski se seče, tako da imamo pločice oštrih, ravnih ivica, što omogućava njihovu ugradnju bez fugni. //

Sa druge strane, odsustvo fugni ili njihova mala, gotovo minimalna širina, povećava estetiku. Stiče se potpuno drugačiji vizuleni utisak prostora u kome su postavljene. Upravo to je nama i bilo potrebno.

Razlike

Pored kupatila i kuhinje, pločice su svoju primenu našle u ostalim prostorijama stambenog objekta. Međutim, ono po čemu se pločice velikog formata izdvajaju od dosadašnjih, manjih, jeste njihova široka primena u velikim i javnim objektima. Dizajneri su oduševljeni ovim formatima, budući da one svojim izgledom neograničenog prostora, pružaju mogućnost savršenog uređenja svakog prostora i njegovo pretvaranja u moderne prostore koji odišu luksuzom i raskoši. One su danas posebno popularne jer odgovaraju potrebama moderne arhitekture i lakog, jednostavnog uređenja prostora sa visokom dozom ekskluzivnosti.

Trend

Savremen način proizvodnje, omogućio je stvaranje pločica najrazličitijeg dizajna. Pa tako danas imamo pločice koje sve više oponašaju prirodne materijale drvo i kamen, koji se najlakše i najbolje uklapaju u sve sredine. Sa druge strane te pločice imaju toliko veran izgled da se ne može ni naslutiti da su uopšte pločice u pitanju. Sjajan ili mat izgled, dominacija boja, 3d teksture, samo su neki od trendova koji sve više ulaze u svet pločica.

Postavka

Sve je to zvučalo super, dok nismo došli do saznanja da za ovu vrstu pločica mora biti angažovana stručna osoba koja zna proces postavke i ugradnje. Da budem iskrena, nikada nismo imali problem sa strukom, nama je veći problem bio kako objasniti Babi, da on nije ta osoba. Stoga smo se dali u tumačenje samog proces postavke, da bi ukoliko situacija izmakne kontroli i Baba odluči da on vrši ugradnju, bar budemo edukovani za sugestije i nadgledanje samog procesa.

Pravilna ugradnja keramičkih pločica

Pravilna ugradnja keramičkih pločica

// Da bi pločice velikog formata pružile funkcionalnost i trajnost neophodno je, pri postavci, ispuniti tri osnovna kriterijuma.//

1. Pripremiti podlogu

Postavka ove vrste pločica moguća je na svakoj vrsti podloge: betonska, cementna, estri sa podnim grejanjem, postojeće keramičke pločice ili podne obloge, gipsane zidne podloge i sl. Međutim, svaka od ovih podloga, pre postavke pločica velikog formata, mora biti čvrsta i otporna na pritiske, bez pukotina i oštećenja, bez prašine, boja, ulja ili drugih nečistoća, mora biti suva i potpuno ravna. Zašto je sve ovo uslov?

// Pločice velikog formata zahvataju i veliku površinu i ukoliko bi podloga bila neravna, prljava ili nestabilna, jedan deo pločice bi lepo ulegao na površinu, dok bi drugi odstupao, što bi dovelo da većeg pritiska na tim delovima i brzog pucanja same pločice. //

Da li je podloga ravna proverava se letvama dužine 2m, koje se postavljaju na samu površinu. Ukoliko i dođe do odstupanja, toleriše se plus, minus 3mm. Međutim, ukoliko su odstupanja veća, neophodno je iznivelisati podlogu, pa tek onda pristupiti postavci.

2. Izabrati odgovarajući materijal

Kada je podloga pripremljena, sledeća faza jeste izbor odgovarajućeg materijala. U slučaju ovih pločica, a u zavisnosti od vrste podloge na koju se postavljaju, zavisi i izbor vrste lepka. Suština je pronaći onu vrstu lepka koja najbolje prijanja za podlogu i ne zahteva dodatno pritiskanje pločica prilikom lepljenja, što bi moglo dovesti do njihovog pucanja.

3. Primeniti odgovarajući način ugradnje

Da bi se postigao najbolji efekat savetuje se postavljanje lepka i na podlogu i na samu poleđinu pločice, koja predhodno mora biti očišćena od eventualnih nečistoća.

// Lepak se postavlja paralelno sa užom stranom pločice. Istovremeno lepak se postavlja i na podlogu i to u istom pravcu kao i na samoj pločici. //

Budući da su velikog formata, najbolje i najsigurnije ih je podići i postaviti uz pomoć vakumskih vođica. Nakon toga se uz pomoć odgovarajućih gleterica ili vibracione ploče vrši pritiskanje pločica kako bi se istisnuo sav eventualni vazduh između pločice i podloge. Istiskivanje se vrši od sredine ka krajevima pločice. Da bi se postigao odgovarajući razmak između pločica se postavljaju distanceri.

Kada se proceni da se pločica dobro zalepila, što zavisi i od vrste lepka (brzovezujući ili standarni) pristupa se fugovanju pločica 3 ili 24 sata nakon postavke. Naravno ovo sve važi ukoliko fugovanje uopšte postoji. U zavisnosti od vrste pločica, namene (pod, zid, unutrašnje, spoljašnje), sa pravim ili oblim ivicama, određuje se da li uopšte ima fugovanja.

Kupatilo - keramičke pločice velikih dimenzija

Kupatilo – keramičke pločice velikih dimenzija

// Ukoliko fuge postoje, minimum razmaka je 2mm. Nanošenjem fug mase, popunjavaju se udubljenja, sa kojih su predhodno otklonjeni distanceri i koji su predhodno očišćeni od prašine. //

Prilikom postavke ovih vrsta pločica, veliku pažnju treba posvetiti i njihovom ponašanju pri temperaturnim promenama, ukoliko uopšte postoji mogućnost tih promena. U zavisnosti od veličine i debljine pločica, njihove namene, prostora u kome se postavljaju, područja gde se prostor nalazi, neophodno je postaviti elastične spojeve koji će omogućiti fleksibilnost, efikasnost i trajnost samih pločica.

A, šta je bilo sa nama?! Mogu vam reći da smo dobro prošli. Pored sitnih, a i očekivanih Babinih komentara naša kupovina bila je više nego uspešna. Odlučili smo se za bele visoko sjajne zidne pločice, sa rubom „lila“ dezena. Verujte, moralo je lila. Pod je svetlo sive boje sa zrnastom strukturom. Moram vam priznati da je tu Baba dominirao. Podne pločice uvek moraju biti hrapavije kako ne bi došlo do klizanja i kojekakvih ozleđivanja. Znao je Baba da ga noge sve manje slušaju, ali to naravno nije hteo da prizna.

// Za razliku od kupovine, saopštenje da će ugradnju vršiti majstori, nimalo nije lako prošlo. Mislim Babu nije prošlo. To je bio atak na njegovu ličnost. Toliko kupatila i kuhinja je on izlepio, radio još kad’ pola sela nije imalo kupatilo,… //

Trajalo je. Međutim, brzo smo naši rešenje. Baba je pripremao teren, nivelisao i sređivao podlogu, a majstori, stručnjaci obavili su posao svetski. Takvo nam je i kupatilo sad, svetsko.

Kada dođete na kafu uverićete se i sami. A Baba? Bio je još koji dan, posedeo i otišao. Ali čim mu povećaju penziju, eto ga opet. Investiraće u novi izgled naše kuhinje, ali samo pod jednim uslovom, da on radi ugradnju pločica. Do tada, videćemo još. Mada, moram vam priznati, poznavajući ga, sigurna sam da je pažljivo posmatrao svaki pokret majstora i krao zanat. Do sledećeg viđenja, sve će on to savladati. Ne mož’ mu čovek nikako doskočiti.

Autor: Snežana Trtica Graovac, novinar

Advertisement
Klik za komentar

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Enterijer

Sajam nameštaja u Beogradu – utisci posetilaca

Objavljeno

:

Od

Sajam nameštaja u Beogradu

57. Sajam nameštaja u Beogradu počeo je 5. i traje do nedelje, 10. novembra 2019.

Šestodnevni regionalni i evropski događaj koji okuplja poslovne ljude, kompanije posvećene inovacijama, vrhunskom dizajnu, kvalitetu i funkcionalnosti nameštaja, ali i mlade dizajnere koji predstavljaju novu kreativnu i pokretačku snagu – Sajam je mesto koje postaje bitna tačka susreta svih koji su povezani sa industrijom nameštaja, ali i onih koji su zainteresovani za nju. Beogradski Sajam je manifestacija na kojoj posetioci mogu da vide najbolja i najsavremenija rešenja u oblasti industrije nameštaja.

Štand Belgrade Waterfront

Štand Belgrade Waterfront

Najbitniji događaji u Jugoistočnoj Evropi u sferi dizajna, proizvodnje i distribucije nameštaja – 57. Međunarodni sajam nameštaja, opreme i unutrašnje dekoracije, uz 57. Međunarodni sajam mašina, alata i repromaterijala iz oblasti drvne industrije – biće mesto susreta proizvođača nameštaja i distributera, dizajnera, inženjera, arhitekata i šire javnosti. Ovogodišnje izdanje stavlja u fokus proizvođače i kompanije okrenute proverenim vrednostima, kao i mlade snage u usponu.

Tim časopisa GRENEF-GRAĐEVINARSTVO I ENERGETSKA EFIKASNOST od samog početka svog nastanka, svoja izdanja promoviše upravo na ovom mestu i prati rad ovog sajma, kao i komentare ljudi koji isti posećuju. Ono što smo odmah primetili je definitivno veći broj izlagača i, svakako, veći broj onih koji su odlučili da baš na ovom mestu da pokažu svoje mogućnosti što se tiče dizajna. Tako se i na ovom sajmu mogao videti veliki broj kreveta, dušeka, komoda i uopšte svega onoga čime biste mogli oplemeniti svoj životni prostor. Neretko ćete videti već decenijama ponovljene dezene i idejna rešenja – do danas ti neautentični, rogobatni i neprivlačnih boja komadi imaju svoje kupce koji, pretpostavljamo, isti predmet uzimaju motivisani lakim uklapanjem u postojeći enterijer. Ipak, oni koji su u mogućnosti da svoj dom urede ili renoviraju po sopstvenoj želji, na sajmu zaista mogu da dobiju inspiraciju i da odaberu neke od komada od kojih zastaje dah – bilo da je reč o interesantnim, po visini podesivnim stočićima, neobičnoj rasveti ili čupavim tabureima koji, osim što su funkcionalni i ne zauzimaju mnogo prostora, mogu potpuno da promene izgled prostorije i momentalno unesu notu neočekivanog i nesvakidašnjeg.

Sajam nameštaja Beograd

Sajam nameštaja, Beograd, 57. po redu

Tako smo na samom Sajmu anketirali naše sugrađane koji su iz raznoraznih razloga odlučili da baš na ovom mestu kupe neki novi komad nameštaja, ili barem dobiju ideju kako bi mogli da srede svoj prostor kada to bude došlo na red.

Beograđanka Milica Janjušević bila je naš sledeći sagovornik i evo šta nam je ona rekla o ovom Sajmu: „Većina izlagača koja proizvodi u Srbiji nameštaj izvozi i prodaje u nekim drugim zemljama. Kvalitet ponude imamo i u dizajnu i u materijalima i tehnikama proizvodnje, ali svaki komad izgleda nedostižno kupiti i uneti u stan. Garniture su prevelike, trpezariski stolovi predimenzionisani… razlike između proizvođača i njihovih stilove su ogromne, ima nameštaja za svačiji ukus. Međutim, ono što se meni dopalo je bilo preskupo za moj džep.“

Sreli smo arhitektu iz Novog Sada, Milana Novakovića, koji nam je rekao svoje utiske o Sajmu i uporedio ga sa onima iz ranijih godina. Ono što je naš sagovornik primetio je tendencija da se stavi akcenat na prirodne materijale, drvo i gvožđe i da je njihova kombinacija dala tu notu unikatnosti svakom komadu. Ipak, ono što je registovao kao zamerku je popust koji bi imao svoju pravu svrhu da je dat na nameštaj koji je u trendu, a ne na komade koji su ostali na lageru. Retki su oni koji na ovom Sajmu, po zaista povoljnijom ceni, nude novitete.

Jedan od štandova na Sajmu nameštaja u Beogradu

Jedan od štandova na Sajmu nameštaja u Beogradu

Dragana Kuzmanović, studenkinja iz Niša, rekla nam je svoj doživljaj Sajma nameštaja s obzirom da je ona isti posetila prvi put. „Ono što bih navela kao glavni nedostatak jeste to što se mnogi izlagači nisu usudili da kreiraju vizuelno efektan nameštaj, te na istom nedostaje broj onih koji su angažovali talentovanog i iskusnog dizajnera koji bi mogao da ponudi kupcima novine koje bi bile u svemu suprotne od onoga što smo do sada imali prilike da vidimo. Verujem da je to, bar jednim delom, posledica ekonomske situacije u našoj zemlji. Naime, kako smo čuli od nekoliko izlagača koji imaju vrhunski nameštaj i čije su cene daleko iznad prosečnih, problem nastaje kada je potrebno objasniti iz kog razloga je stolica koju nude čak 5 puta skuplja u odnosu na stolicu konkurenta, a u oba slučaja je reč o istom predmetu. Izgleda da kod nas još uvek vlada uverenje da je stolica prosto samo stolica, te samim tim, nažalost, dobar deo stanovništva naše zemlje nije ni spreman na nešto novo, drugačije, ekskluzivnije, pa i skuplje. Ipak, primetan je zaokret ka inovacijama i autentičnim notama, stoga bismo svim izlagačima poželeli da pronađu hrabrost i motivaciju i uspuste se u poduhvate koji će nas naredne godine naprosto očarati – jer ja znam i verujem da oni to i mogu da urade.“

Nastavi sa čitanjem

Arhitektura

Restoran italijanskog šmeka u Beogradu – The pijaca

Objavljeno

:

Restoran italijanskog šmeka u Beogradu - The pijaca

THE PIJACA
Autor: A4 STUDIO
Lokacija: Vojvode Dovezenskog 4, Beograd
Površina: 220m2
Godina: 2019.
Fotografije: Miloš Martinović

Restoran bi trebalo da bude oaza, iliti mirno mesto na koje smo došli da pobegnemo od hladnih i formalnih prostorija u kojima zbog posla obitavamo i više nego što bismo želeli. U skladu sa ovim postulatom A4 studio je projektovao jedno takvo mesto u glavnom gradu koje odgovara na potrebe savremenog poslovnog čoveka koji želi da bude okružen prirodnim materijalima uz raznolikost pojedinih delova restorana.

Sam restoran se sastoji iz dve etaže – suterena i visokog prizemlja. Dok su u suterenu smešteni kuhinja, toaleti i tehničke prostorije, visoko prizemlje mesto je na kojem se nalazi restoran.

Prostor restorana sastoji se iz dva segmenta koji su funkcionalno objedinjeni. Ipak, u nameri da što bolje iskoriste prostor koji im je bio na raspolaganju, tim A4 studija uneo je određene promene koje su dodale još jedan prostor za goste restorana koji bi im bi na raspolaganju tokom cele godine. Naime, u zatečenom stanju, prvi manji deo bio je predviđen za restoran, dok je drugi bio samo delimično natkrivena bašta. Upravo taj prostor predviđen za baštu bio je veoma insprativan i kvalitetan pa je uz pomoc investitora pomenuti tim odlučio da i tu napravi prostor koji će funkcionisati preko cele godine, a ne samo u sezonskom periodu.

Sam projekat imao je u startu određene limite u smislu zatečenog stanja – obradom zidova, plafona, elektroinstalacijama i podom (liveni teraco) koji je zadržan jer se uklapao u samu ideju. Ostali segmenti enterijera su “upakovani” u “scenografiju” koju je zamislio tim A4 studija s tim da je osmišljeno tako da u svakom trenutku investitor može da vrati prvobitno stanje.

Restoran italijanskog šmeka u Beogradu - The pijaca

Restoran italijanskog šmeka u Beogradu – The pijaca / foto: Miloš Martinović

Enterijer je moderan, sa elementima industrijskog dizajna i ležernog šmeka italijanskih restorana. Velika visina, puno svetlosti i zelenila u drugom delu restorana daje osećaj velike staklene bašte, dok kružni kamin, na kojem se može sedeti dodatno doprinosi atraktivnosti celokupnog prostora. Sve ovo zajedno – više tipova sedenja, različiti ambijenti, kao i različiti nivoi rasvete omogućavaju da restoran bude i dnevnog i noćnog tipa.

Površina zatvorenog prostora restorana je 205m2 (cela etaža u visokom prizemlju), površina kuhinje, tehničkih prostorija i sanitarnih čvorova je 205m2 (cela etaža u suterenu) i površina otvorene bašte je 40m2. Materijali koji su korišteni su drvo i čelik u najvećem procentu, a ima i dosta stakla.

Prilikom projektovanja tim A4 studija želeo je da ostvari fluidnost prostora, kao i mogućnost da stvori jedinstven enterijer kroz različite ambijente uz mogućnost da se u svakom trenutku i na svakoj poziciji gost oseća prijatno. Svi upotrebljeni materijali su visoko kvalitetni, zanatski vrhunski obrađeni, a sve tekstilne površine napravljene isključivo od prirodnih materijala.

Nastavi sa čitanjem
Advertisement

Fasade

Izdvajamo

Popularno

Instagram - pratite nas