Connect with us

Arhitektura

Fasade kao odraz prezentacije svetskih čuda!

Objavljeno

:

Od svojih početaka pa sve do danas građevinarstvo je prolazilo kroz mnoge razvojne periode. Svaki od njih sa sobom je nosio pravila, principe i simbole koja su ga kroz praktičnu primenu činili vizuelno i istorijski prepoznatljivim. Tu se ubrajaju svi oni elementi fasade na osnovu kojih se već letimičnim pogledom konkretna građevina sa velikom tačnošću može pozicionirati na stilskoj vremenskoj liniji.

U antičko doba to su bili stubovi sa karakterističnim kapitolima i skulpture ljudskog tela; u Srednjem veku utvrđeni zamkovi sa svojom jednoličnom, sivom kamenom spoljašnjošću; u gotici vrtoglavo visoke katedrale sa ugaonim gargojlima i vitražima, u klasici 18. i 19. veka četvorovodni krovovi i kitnjasti ukrasi zaobljenih linija, a danas instalacije od aluminijuma.

Aluminijum je materijal 21. veka

Savremena likovna umetnost, prateći preference autora, i dalje u velikoj meri primenjuje tradicionalne, davno etablirane tehnike, koje je u neku ruku prilagodila trenutku (umesto ulja danas se često koristi akril na platnu), ali je ipak pretežno definisana konceptualizmom kao pravcem, i instalacijom kao njegovim dominirajućim pojavnim tipom.

Instalacija je vrlo moćna tehnika jer podrazumeva rad sa takvim materijalima i takve formate koji nisu ograničeni samo na muzejske galerije, već se zbog svojih dimenzija često izlažu na otvorenom. Fasade kao obeležje 21. veka – primetno je upravo to delimično stapanje likovne umetnosti i arhitekture, zbog čega mnoge savremene objekte na kojima se jasno da uočiti uticaj konceptualizma, slobodno možemo nazvati građevinskim instalacijama. Građevinska instalacija je svojevrsna celina, entitet visoke umetničke vrednosti koji svojom suštinom, izraženom kroz formu i pojavnost, šalje snažnu estetsku poruku.

Fasada su i danas mala umetnička dela

Otkada je prvi put proglašeno sedam svetskih čuda (koja su, ruku na srce, sva bila sagrađena na potezu od Grčke do Male Azije, zaključno sa Egiptom na severu Afrike), čovečanstvo oseća stalnu potrebu da ocenjuje i rangira građevinsko umeće. Međutim, deluje da to u savremenom dobu nije nimalo jednostavno iz jednog važnog razloga. U prošlim vekovima čudima arhitekture proglašavane su vladarske palate i skulpture izrađene po njihovoj želji, dakle personalizovani objekti čiji je broj bio ograničen veličinom i prostranošću tadašnjeg sveta, u kome sve do kraja 15. veka nije bilo Amerike.

Deo teksta preuzet sa portala www.prozorivrata.com, ostatak priče o modernim fasadama pročitajte na sledećem LINKU.

Advertisement
Klik za komentar

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Arhitektura

Drvo po drvo – naselje

Objavljeno

:

Od

Fælledby/foto:Henning Larsen

Drvena era je, očito, uzela maha i donela mnoštvo drvenih nebodera. U skladu sa tim projekat firme Henning Larsen, iako uključuje drvenu građu, nudi nešto malo drugačije – idilično naselje ispunjeno prirodom izgrađeno od drveta za oko 7000 ljudi. U planu je da se ovakvo jedno naselje nalazi u Kopenhagenu u Danskoj.

Poduhvat “Fælledby” osmišljen je za arhitektonski konkurs i kreiran u partnerstvu firme Henning Larsen sa inženjerima iz kompanije MOE. Koncept planira tri kružna centra sa zelenilom, u nameri da se stanovnicima ponudi život u malom ruralnom području. Impresivnih 40 odsto dostupnog zemljišta biće ostavljeno “netaknuto” kako bi se razvijale flora i fauna.

Signe Kongebro, partner u firmi Henning Larsen izjavio je da su se za ovakvu vrstu projekta, koja podrazumeva gradnju u prirodnim okruženju, odlučili jer osećaju obavezu da ljudi budu u balansu sa prirodom. To konkretno znači, dodao je, da će ova nova četvrt biti prva u Kopenhagenu koja će u potpunosti biti izgrađena od drveta i koja će uključivati prirodna staništa koja podstiču rast i razvoj biljnog i životnjskog sveta.

Kuće će biti izgrađene od drveta i isporučivaće se u 37 varijanti, u zavisnosti od veličine, visine i stila. U okviru samih fasada će se nalaziti kućice za ptice i staništa za druge životinje. Kuće će biti tako grupisane da će okvirno na 150 ljudi ići jedan vrt ili staklenik koji će oni održavati i biće u njihovom vlasništvu.

Izvor: gradjevinarstvo.rs

Nastavi sa čitanjem

Arhitektura

Arhitektura – projekat enterijera Palačinkarnica Panuša

Objavljeno

:

Projekat enterijera Palačinkarnica Panuša

TIP PROJEKTA / uređenje enterijera
GODINA / 2018.
MESTO / Novi Sad, Srbija
POVRŠINA / 57 m2
AUTORI / Modelart Arhitekti + Centar za digitalni dizajn, Fakultet tehničkih nauka Novi Sad;
Jelena Mitov, Dejan Mitov, Krsto Radovanović, Aleksandra Pavlović, Maja Papić, Bojan Mitov, dr Bojan Tepavčević, Vladimir Mijović, Jovan Maksimović
BRENDING I VIZUELNE KOMUNIKACIJE / Jasmina Ciganović

Parametarsko modelovanje i digitalna fabrikacija u službi  enterijera

Kafe palačinkarnica “Panuša” nalazi se u Novom Sadu, na raskrsnici Ulica Novosadskog sajma i Toplice Milana, i predstavlja pravi raj za ljubitelje palačinki. Jelovnik je u potpunosti zasnovan na palačinkama i njihovim različitim kombinacijama, sa jakom kreativnom notom. Upravo je kreativnost i inovativnost u jelovniku bila inspiracija projektantima iz novosadskog studija Modelart Arhitekti prilikom dizajniranja ovog nesvakidašnjeg prostora. Osnovni cilj je bio preneti koncept restorana na prostorni nivo i kreirati prostor koji će biti udoban i prijatan za boravak, a ujedno i prepoznatljiv, sa jasno izraženim identitetom i privlačnošću.

Projekat enterijera Palačinkarnica Panuša

Projekat enterijera Palačinkarnica Panuša / Foto: Relja Ivanić

U svrhu kreiranja ugodnosti i neponovljivosti prostora, projektanti su se istovremeno oslonili na klasične i napredne metode projektovanja. Pažljiva organizacija prostora, raspored tipova sedenja, taktilnost i uklopljenost materijala čine prostor raznorodnim, preglednim i sigurnim. Korišćenje opeke i drveta, diverzitet osvetljenja, cvetni motivi i različiti živopisni detalji daju prostoru toplinu i pozivaju posetioce na uživanje. Želja klijenta je bila da prostor ne bude “pretrpan” stolovima, nego da naglasak bude na specifičnoj i prijatnoj atmosferi. Zbog toga u prostoru postoje različiti tipovi sedenja, koji definišu različite zone i gde svaki posetilac može da pronađe svoj “kutak”.

Prilikom dizajniranja ovog enterijera, projektanti su podjednako vodili računa o tome kako će se posetioci osećati u prostoru, ali i kako zaintrigirati prolaznike i privući ih da uđu. Bilo je potrebno stvoriti autentičnost i prepoznatljivost prostora, što je ostvareno korišćenjem parametarskog modelovanja i digitalne fabrikacije. Organska geometrija spuštenog plafona dobijena je naprednim tehnikama projektovanja i izvođenja, a realizovana je u radionici Modelart Arhitekata, u saradnji sa Centrom za digitalni dizajn Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu.

Korišćenjem savremenih tehnologija geometrijski složene forme realizovane su na ekonomičan način od drvenih ploča koje su široko rasprostranjeni materijal. Korišćenjem drveta, kao “toplog” materijala koji asocira na pristupačnost i udobnost, u kombinaciji sa složenom i sofisticiranom geometrijskom formom, postignut je kompleksan efekat, čiji je osnovni cilj stvaranje prepoznatljivog identiteta prostora i brenda.

Prolaznici i posetioci su privučeni igrom geometrijskih formi i svetlosti, pretvarajući arhitektonski prostor u snažno marketinško oruđe. Upravo je u tome moć savremenih digitalnih alata koji, za razliku od korišćenja standardizovanih materijala i tehnika, nude mogućnost prilagođavanja specifičnim potrebama klijenta kroz skoro beskonačne mogućnosti oblikovanja.

Priča o enterijeru “Panuše” priča je o poverenju između arhitekte i klijenta. Sa jedne strane jasna vizija klijenta o tome šta želi da postigne svojim prostorom, a sa druge strane zanatsko umeće i iskustvo arhitekata, rezultirali su u toplom i neobičnom enterijeru.

Nastavi sa čitanjem
Advertisement

Fasade

Izdvajamo

Popularno