Connect with us

Arhitektura

Restoran italijanskog šmeka u Beogradu – The pijaca

Objavljeno

:

Restoran italijanskog šmeka u Beogradu - The pijaca

THE PIJACA
Autor: A4 STUDIO
Lokacija: Vojvode Dovezenskog 4, Beograd
Površina: 220m2
Godina: 2019.
Fotografije: Miloš Martinović

Restoran bi trebalo da bude oaza, iliti mirno mesto na koje smo došli da pobegnemo od hladnih i formalnih prostorija u kojima zbog posla obitavamo i više nego što bismo želeli. U skladu sa ovim postulatom A4 studio je projektovao jedno takvo mesto u glavnom gradu koje odgovara na potrebe savremenog poslovnog čoveka koji želi da bude okružen prirodnim materijalima uz raznolikost pojedinih delova restorana.

Sam restoran se sastoji iz dve etaže – suterena i visokog prizemlja. Dok su u suterenu smešteni kuhinja, toaleti i tehničke prostorije, visoko prizemlje mesto je na kojem se nalazi restoran.

Prostor restorana sastoji se iz dva segmenta koji su funkcionalno objedinjeni. Ipak, u nameri da što bolje iskoriste prostor koji im je bio na raspolaganju, tim A4 studija uneo je određene promene koje su dodale još jedan prostor za goste restorana koji bi im bi na raspolaganju tokom cele godine. Naime, u zatečenom stanju, prvi manji deo bio je predviđen za restoran, dok je drugi bio samo delimično natkrivena bašta. Upravo taj prostor predviđen za baštu bio je veoma insprativan i kvalitetan pa je uz pomoc investitora pomenuti tim odlučio da i tu napravi prostor koji će funkcionisati preko cele godine, a ne samo u sezonskom periodu.

Sam projekat imao je u startu određene limite u smislu zatečenog stanja – obradom zidova, plafona, elektroinstalacijama i podom (liveni teraco) koji je zadržan jer se uklapao u samu ideju. Ostali segmenti enterijera su “upakovani” u “scenografiju” koju je zamislio tim A4 studija s tim da je osmišljeno tako da u svakom trenutku investitor može da vrati prvobitno stanje.

Restoran italijanskog šmeka u Beogradu - The pijaca

Restoran italijanskog šmeka u Beogradu – The pijaca / foto: Miloš Martinović

Enterijer je moderan, sa elementima industrijskog dizajna i ležernog šmeka italijanskih restorana. Velika visina, puno svetlosti i zelenila u drugom delu restorana daje osećaj velike staklene bašte, dok kružni kamin, na kojem se može sedeti dodatno doprinosi atraktivnosti celokupnog prostora. Sve ovo zajedno – više tipova sedenja, različiti ambijenti, kao i različiti nivoi rasvete omogućavaju da restoran bude i dnevnog i noćnog tipa.

Površina zatvorenog prostora restorana je 205m2 (cela etaža u visokom prizemlju), površina kuhinje, tehničkih prostorija i sanitarnih čvorova je 205m2 (cela etaža u suterenu) i površina otvorene bašte je 40m2. Materijali koji su korišteni su drvo i čelik u najvećem procentu, a ima i dosta stakla.

Prilikom projektovanja tim A4 studija želeo je da ostvari fluidnost prostora, kao i mogućnost da stvori jedinstven enterijer kroz različite ambijente uz mogućnost da se u svakom trenutku i na svakoj poziciji gost oseća prijatno. Svi upotrebljeni materijali su visoko kvalitetni, zanatski vrhunski obrađeni, a sve tekstilne površine napravljene isključivo od prirodnih materijala.

Advertisement

Arhitektura

Drvo po drvo – naselje

Objavljeno

:

Od

Fælledby/foto:Henning Larsen

Drvena era je, očito, uzela maha i donela mnoštvo drvenih nebodera. U skladu sa tim projekat firme Henning Larsen, iako uključuje drvenu građu, nudi nešto malo drugačije – idilično naselje ispunjeno prirodom izgrađeno od drveta za oko 7000 ljudi. U planu je da se ovakvo jedno naselje nalazi u Kopenhagenu u Danskoj.

Poduhvat “Fælledby” osmišljen je za arhitektonski konkurs i kreiran u partnerstvu firme Henning Larsen sa inženjerima iz kompanije MOE. Koncept planira tri kružna centra sa zelenilom, u nameri da se stanovnicima ponudi život u malom ruralnom području. Impresivnih 40 odsto dostupnog zemljišta biće ostavljeno “netaknuto” kako bi se razvijale flora i fauna.

Signe Kongebro, partner u firmi Henning Larsen izjavio je da su se za ovakvu vrstu projekta, koja podrazumeva gradnju u prirodnim okruženju, odlučili jer osećaju obavezu da ljudi budu u balansu sa prirodom. To konkretno znači, dodao je, da će ova nova četvrt biti prva u Kopenhagenu koja će u potpunosti biti izgrađena od drveta i koja će uključivati prirodna staništa koja podstiču rast i razvoj biljnog i životnjskog sveta.

Kuće će biti izgrađene od drveta i isporučivaće se u 37 varijanti, u zavisnosti od veličine, visine i stila. U okviru samih fasada će se nalaziti kućice za ptice i staništa za druge životinje. Kuće će biti tako grupisane da će okvirno na 150 ljudi ići jedan vrt ili staklenik koji će oni održavati i biće u njihovom vlasništvu.

Izvor: gradjevinarstvo.rs

Nastavi sa čitanjem

Arhitektura

Arhitektura – projekat enterijera Palačinkarnica Panuša

Objavljeno

:

Projekat enterijera Palačinkarnica Panuša

TIP PROJEKTA / uređenje enterijera
GODINA / 2018.
MESTO / Novi Sad, Srbija
POVRŠINA / 57 m2
AUTORI / Modelart Arhitekti + Centar za digitalni dizajn, Fakultet tehničkih nauka Novi Sad;
Jelena Mitov, Dejan Mitov, Krsto Radovanović, Aleksandra Pavlović, Maja Papić, Bojan Mitov, dr Bojan Tepavčević, Vladimir Mijović, Jovan Maksimović
BRENDING I VIZUELNE KOMUNIKACIJE / Jasmina Ciganović

Parametarsko modelovanje i digitalna fabrikacija u službi  enterijera

Kafe palačinkarnica “Panuša” nalazi se u Novom Sadu, na raskrsnici Ulica Novosadskog sajma i Toplice Milana, i predstavlja pravi raj za ljubitelje palačinki. Jelovnik je u potpunosti zasnovan na palačinkama i njihovim različitim kombinacijama, sa jakom kreativnom notom. Upravo je kreativnost i inovativnost u jelovniku bila inspiracija projektantima iz novosadskog studija Modelart Arhitekti prilikom dizajniranja ovog nesvakidašnjeg prostora. Osnovni cilj je bio preneti koncept restorana na prostorni nivo i kreirati prostor koji će biti udoban i prijatan za boravak, a ujedno i prepoznatljiv, sa jasno izraženim identitetom i privlačnošću.

Projekat enterijera Palačinkarnica Panuša

Projekat enterijera Palačinkarnica Panuša / Foto: Relja Ivanić

U svrhu kreiranja ugodnosti i neponovljivosti prostora, projektanti su se istovremeno oslonili na klasične i napredne metode projektovanja. Pažljiva organizacija prostora, raspored tipova sedenja, taktilnost i uklopljenost materijala čine prostor raznorodnim, preglednim i sigurnim. Korišćenje opeke i drveta, diverzitet osvetljenja, cvetni motivi i različiti živopisni detalji daju prostoru toplinu i pozivaju posetioce na uživanje. Želja klijenta je bila da prostor ne bude “pretrpan” stolovima, nego da naglasak bude na specifičnoj i prijatnoj atmosferi. Zbog toga u prostoru postoje različiti tipovi sedenja, koji definišu različite zone i gde svaki posetilac može da pronađe svoj “kutak”.

Prilikom dizajniranja ovog enterijera, projektanti su podjednako vodili računa o tome kako će se posetioci osećati u prostoru, ali i kako zaintrigirati prolaznike i privući ih da uđu. Bilo je potrebno stvoriti autentičnost i prepoznatljivost prostora, što je ostvareno korišćenjem parametarskog modelovanja i digitalne fabrikacije. Organska geometrija spuštenog plafona dobijena je naprednim tehnikama projektovanja i izvođenja, a realizovana je u radionici Modelart Arhitekata, u saradnji sa Centrom za digitalni dizajn Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu.

Korišćenjem savremenih tehnologija geometrijski složene forme realizovane su na ekonomičan način od drvenih ploča koje su široko rasprostranjeni materijal. Korišćenjem drveta, kao “toplog” materijala koji asocira na pristupačnost i udobnost, u kombinaciji sa složenom i sofisticiranom geometrijskom formom, postignut je kompleksan efekat, čiji je osnovni cilj stvaranje prepoznatljivog identiteta prostora i brenda.

Prolaznici i posetioci su privučeni igrom geometrijskih formi i svetlosti, pretvarajući arhitektonski prostor u snažno marketinško oruđe. Upravo je u tome moć savremenih digitalnih alata koji, za razliku od korišćenja standardizovanih materijala i tehnika, nude mogućnost prilagođavanja specifičnim potrebama klijenta kroz skoro beskonačne mogućnosti oblikovanja.

Priča o enterijeru “Panuše” priča je o poverenju između arhitekte i klijenta. Sa jedne strane jasna vizija klijenta o tome šta želi da postigne svojim prostorom, a sa druge strane zanatsko umeće i iskustvo arhitekata, rezultirali su u toplom i neobičnom enterijeru.

Nastavi sa čitanjem
Advertisement

Fasade

Izdvajamo

Popularno